Патріотичне виховання
Патріоти́чне вихова́ння — планомірна виховна діяльність, спрямована на формування у вихованців почуття патріотизму, тобто доброго відношення до батьківщини та до представників спільних культури або країни.
Таке виховання включає:
- розвиток любові до батьківщини, національної самосвідомості й гідності;
- дбайливе ставлення до рідної мови, культури, традицій; відповідальность за природу рідної країни;
- потребу зробити свій внесок у долю батьківщини;
- інтерес до міжнаціонального спілкування; прагнення праці на благо рідної країни, її народу;
- формується на прикладах історії становлення Української державності, українського козацтва, героїки визвольного руху, досягнень у галузі політики, освіти, науки, культури і спорту.
Головною метою патріотичного виховання в школі є набуття учнями соціального досвіду, готовності до виконання громадянських і конституційних обов'язків, успадкування духовних надбань українського народу, досягнення високої культури взаємин, формування особистісних рис громадянина Української держави, фізичної досконалості, моральної, художньо-естетичної, інтелектуальної, правової, трудової, екологічної культури.
Робота школи з патріотичного виховання покликана сприяти:
1. Виховання в учнів любові до свого рідного краю.
2. Формування інтересу до вивчення героїчного минулого рідного міста та області.
3. Формування в підлітків почуття відданості Батьківщині та особистої відповідальності перед нею і за неї.
4. Формування у підлітків вищих патріотичних почуттів.
5. Виховання громадянина-патріота, захопленого ідеали добра і соціальної справедливості, здатного творити на благо Вітчизни.
6. Розкриття сутності сьогоднішніх проблем країни, регіону, осмислення сучасних суспільних явищ, актуальних проблем розвитку світу.
7. Формування у юнаків морально-психологічної і фізичної готовності до виконання ними конституційного обов’язку щодо захисту України.
8. Формування в учнів соціальної активності, залучення дітей до суспільно корисної діяльності.
№ п/п | Назва заходу | Дата проведення | Відповідальні |
1. | Спланувати заходи з патріотичного виховання і включити їх до планів виховної роботи з класним колективом | До 30.08.2019 | Класні керівники |
2. | Організація та проведення екскурсій до історичних музеїв, дендропарків, музеїв побуту українського народу | постійно | Адміністрація Класні керівники |
3. | Вивчати, узагальнювати і пропагувати кращий досвід патріотичного виховання дітей та молоді | постійно | Адміністрація |
4. | Проведення параду козацької пісні до Дня українського козацтва | жовтень | Вчитель фізичного виховання, Класні керівники |
5. | Проведення заходів до Дня української писемності та мови | листопад | Адміністрація Вчителі української мови |
6. | Спільно з місцевими органами самоврядування брати участь в організації та проведення Дня села | жовтень | Педагог- організатор |
7. | Проведення заходів з нагоди 180 років з дня народження Івана Нечуя-Левицького (1838-1918), письменника, етнографа, фольклориста, педагога; 240 років з дня народження Григорія Квітки- Основ’яненка (1778-1843), письменника, громадського діяча | постійно | Педагог- організатор Вчителі української літератури |
8. | Відзначення найбільш визначних подій в новітній історії української держави: Дня Соборності України; Дня Конституції України; Дня Державного Прапора України; Дня Незалежності України ; Дня Свободи; Дня збройних сил України | за річним планом роботи закладу | Адміністрація Педагог- організатор |
9. | Проведення тижня патріотичного виховання | за річним планом роботи закладу | Педагог- організатор Класні керівники |
10. | Проводення заходів з вшанування пам’яті жертв голодомору («Запали свічку пам’яті») | листопад | Адміністрація Педагог- організатор Класні керівники |
11. | Проведення вікторини на краще знання Конституції України до Всеукраїнського тижня права | протягом грудня | Вчитель правознавства |
12. | Участь учнів у Міжнародному дитячому конкурсі з української мови ім. П. Яцика, Всеукраїнському конкурсі ім. Т.Г. Шевченка, поетичному конкурсі «Зерна доброти» та ін. | за річним планом роботи закладу | Вчителі української мови |
13. | Організація та проведення екскурсійних поїздок по Україні (вивчення історії та культури України) | постійно | Адміністрація Класні керівники |
14. | Вшанування пам’яті героїв Крут | січень | Вчителі історії |
15. | Проведення Шевченківських днів ( за окремим планом ) | березень | Вчителі української мови |
16. | Проведення Родинного фестивалю | травень | Адміністрація Педагог- організатор Класні керівники |
17. | Проведення роботи з упорядкування братських могил та догляд за ними | постійно | Адміністрація |
18. | Проведення тематичних виховних годин з патріотичного виховання | протягом року | Класні керівники |
19. | Створення тематичних експозицій в шкільній бібліотеці | постійно | Бібліотекар |
20. | Організація та проведення «Уроків мужності» та зустрічей з воїнами АТО | протягом року | Класні керівники |
№ | Тема уроку мужності | Клас | Семестр |
1. | «Моя земля – земля моїх батьків» | 1 | I |
2. | «Історія роду – історія України» | 1 | IІ |
3. | «Ми –нація єдина, твої ми діти, Україно!» | 2 | I |
4. | «Зростаємо патріотами» | 2 | IІ |
5. | «Хай в серці кожної дитини живе любов до України» | 3 | I |
6. | «Україна – єдина країна» | 3 | ІІ |
7. | «Всі народи України живуть у мирі та злагоді» | 4 | I |
8. | «Люди – які прославили мій край» | 4 | II |
9. | «Ми – юні патріоти» | 5 | I |
10. | «З Україною в серці» | 5 | IІ |
11. | «Чи легко бути патріотом?» | 6 | I |
12. | «Борці за волю України» | 6 | ІI |
13. | «Людина починається з добра» | 7 | I |
14. | «Героями не народжуються, героями стають» | 7 | IІ |
15. | «День незалежності. Як це було: історичний екскурс» | 8 | I |
16. | «Без війни, без вини» | 8 | II |
17. | «Герої нашого часу» | 9 | I |
18. | «Роки війни – століття пам’яті» | 9 | IІ |
19. | «Від героїв Крут – до героїв Майдану» | 10 | I |
20. | «Наш спільний дім – Європа» | 10 | II |
21. | «Вклоняємось доземно захисникам України» | 11 | I |
22. | «Молюся за тебе, Україно» | 11 | II |